01 Identifikační číslo:
--- neuvedeno ---
02 Kód:
--- neuvedeno ---
03 Pojmenování (název) životní situace:
Živnost – podání podle živnostenského zákona – § 72 (Czech POINT)
04 Základní informace k životní situaci:
Na základě novely živnostenského zákona lze veškerá podání obecním živnostenským úřadům předat prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy.
Jde o ohlášení živnosti, ohlášení údajů /nebo jejich změn/ vedených v živnostenském rejstříku, žádost o udělení koncese a žádost o změnu rozhodnutí o udělení koncese.
05 Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Právnická nebo fyzická osoba.
06 Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Živnost je možno ohlásit:elektronicky – tj. prostřednictvím internetu, podatel se přihlásí na stránky
www.komora.cz, v části věnované Czech POINTu vyplní jednotný registrační formulář na Formulářovém serveru Hospodářské komory a tím získá ID podání, tj. číslo tiketu, které mu bylo odesláním na Hospodářskou komoru přiděleno v listinné podobě – podatel má vyplněný formulář RŽP.
07 Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
- žadatel se dostaví osobně na kontaktní místo veřejné správy Czech POINT.
- nebo elektronicky, viz bod 6.
08 Na které instituci životní situaci řešit:
09 Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
10 Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Platný doklad totožnosti: občanský průkaz nebo cestovní pas.
11 Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
12 Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Správní poplatek činí 50 Kč na místě v hotovosti + poplatek ŽÚ první ohlášení 1.000 Kč, každá 1 a více živností 500 Kč, změny 100 Kč.
13 Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Přijetí podání – na počkání.
14 Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Nejsou.
15 Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Žádné.
16 Elektronická služba, kterou lze využít:
17 Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- zákon č. 455/1991 Sb., § 72, o živnostenském podnikání, v platném znění
-
zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, v platném znění
(všechny zákony lze vyhledat na portálu veřejné správy)
18 Jaké jsou související předpisy:
--- neuvedeno ---
19 Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
--- neuvedeno ---
20 Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
--- neuvedeno ---
21 Nejčastější dotazy:
--- neuvedeno ---
22 Další informace:
--- neuvedeno ---
23 Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
24 Související životní situace a návody, jak je řešit:
25 Za správnost popisu odpovídá útvar:
26 Kontaktní osoba:
Viz bod 9.
27 Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
11.02.2016
28 Popis byl naposledy aktualizován:
01.12.2018
29 Datum konce platnosti popisu:
--- neuvedeno/neomezeno ---
30 Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
--- neuvedeno ---